Da li ste ikada poželeli da igrate društvenu igru koja svakom društvu pruža drugačije iskustvo? Momci iz Kerber Games Studia imaju pravu stvar za vas.

Nekoliko meseci nakon što je Beograd dobio prvi coworking prostor u regionu posvećen gejming industriji, Nordeus Hub je otvorio vrata za četrdeset polaznika prvog Booster programa.

U drugom u seriji razgovora kojima ćemo predstaviti polaznike programa, pričali smo sa momcima iz Kerber Games Studia. Dušan, David i Zoran rade na kartičnoj društvenoj igri Final Challenge koja je savršena zabava za veliki broj različitih ekipa.

Nordeus Hub: Recite mi malo o timu, odakle dolazite, ko čini tim, kako ste se upoznali i koliko dugo radite zajedno?

David: Sticajem okolnosti sva trojica smo iz Pančeva. Dušan i ja smo se upoznali u firmi u kojoj smo radili, a Zorana kada smo počeli da radimo na igri. Dušan i Zoran su razmišljali o pravljenju igre i vrteli neke koncepte, ja sam se nadovezao sa svojim ilustracijama i tako je nastala ideja o igri sa kartama. Ubrzo nakon toga smo odlučili da izađemo na Kickstarter, za šta nam je bilo potrebno ime, i tako je nastao Kerber Games Studio.

Dušan: Davidov artwork je bio prva iskra koja nas je navela da razvijemo ideju o igri koja sad postoji.

Nordeus Hub: Recite mi malo više o igri. O čemu se radi?

Dušan: U pitanju je društvena igra sa kartama na kojima se nalaze izazovi. Zove se Final Challenge. Karte su u četiri boje: zlatnoj, ljubičastoj, plavoj i zelenoj. Igrač ima podlogu ispred sebe koju treba da popuni sa po jednom kartom svake boje. Karta se osvaja i zaključava kada se izazov sa karte uspešno uradi. Njega igrač može izvesti sam, ili ga dodeliti na razne načine drugim igračima. Ljudi takođe mogu da horduju karte, to je bitno za kraj. Kada se odradi izazov sa određene karte, ona se okreće, tj. zaključava, a na njenoj poleđini se nalazi random reč ili fraza. Na kraju, ko prvi skupi sve karte, zaključava i petu kartu sa svojim likom. Tada pet reči na poleđini karata, koje su bile random na početku, stvaraju final challenge - smislenu rečenicu koja je poslednji izazov pred pobedu, i svaki put je drugačija.

Iako je igra jednostavna što se mehanike tiče, njen cilj je da kroz stvaranje sigurne zone, koju čini ekipa sa kojom igrate izazovete sebe i druge fizički i mentalno, i u tom procesu se ludo zabavite i dublje upoznate.

David: Izazovi su različitog tipa: trajni, instant, fizički i mentalni. Računali smo: 210 karata  stvaraju 55 miliona kombinacija final challenge-a koje mogu da te “strefe”.

Nordeus Hub: Odakle vam ideja za ovu igru? Kako je do sada izgledao dev proces?

David: Ja se bavim grafičkim dizajnom i ilustracijom. Pored toga imam još par veština koje su nam bile korisne prilikom produkcije i razvijanja ideje. Dušan je odličan u komunikaciji sa ljudima, vrlo dobro organizuje i vodi ceo proces. Zoran je prilično dobar u “popravljanju” stvari. Ako postoji neka tehnološka začkoljica ili neka stvar koju treba pronaći, on će da se bavi time dok joj ne dođe do srži.

Naš tempo je nekada takav da završimo sa dnevnim obavezama u 5 popodne. Onda se nađemo u 8, i do 4 ujutru sedimo iako sutradan opet ustajemo u 7-8 ujutru da radimo dalje i nastavimo svoj “normalan” život.

Nordeus Hub: Da li ste testirali igru negde? Za koga je namenjena?

Dušan: Jesmo. Bili smo u Nordeusu, Two Desperados, Zero Gravity studiu i većini board gejm studija u Srbiji. BIli smo u Beogradu, Smederevu, Pančevu, u Novom Sadu, a uskoro idemo u Niš.
Igra je poslata u 3 Lateral u Novi Sad i započeta je komunikacija sa Mad Head-om oko neke vrste testinga. Kad to budemo iscrpeli, onda ćemo razgovarati sa IT firmama i ostalima kojima možemo da predstavimo igru kao alat za tim bilding. Igra je za kežual bord gejm entuzijaste ali i za ozbiljne igrače. Napravljena je tako da može da se igra u bilo kom okruženju, a doživljaj igre će biti drugačiji zavisno od toga sa kim igrate, kao i koliko dobro i dugo poznajete ljude sa kojima igrate.

David: Naši igrači nisu samo klasični bord gejmeri, nego i kežual gejmeri. To smo saznali tek nakon što smo je testirali i u spoljnom svetu. Reakcije su bile super i tada smo shvatili da se igra obraća mnogo široj publici.

Nordeus Hub: Kako biste opisali vašu igru? Kako želite da se ljudi osećaju kada je igraju?

Dušan: Jedan lik je rekao: “This is cringe, but just the right amount of cringe.” To je prvi utisak o igri kad počneš da igraš. Nismo hteli da ištancamo tri miliona kartica sa izazovima i da napravimo još jedan običan drinking gejm, nego smo napravili nešto smislenije i kompleksnije. Imamo, u okviru izazova o kojima pričamo, različite scenarije, i svaka karta nudi scenario, plus izazov. To je jedna mala priča za sebe.

Nordeus Hub: U kojoj ste fazi razvoja sada?

David: Trenutno smo u fazi redizajniranja veb sajta i stvaranja dodatnog sadržaja, pošto za sad imamo 60 karata koje čine demo verziju. Na osnovu gomile povratnih informacija koje smo dobili kroz razna testiranja u prethodnih godinu dana, razvrstavamo sadržaj po tematskim celinama, odnosno po ekspanzijama.

Osnovna verzija igre će imati 120 karata, i to 80 “safe for work” i 40 Kickstarter ekskluziv. Uz to ćemo imati i dve ekspanzije, Corpo Edition i Rated R, a sve to zajedno će biti 210 karata. Verzija “safe for work” biće izazovi koji ce moći da se igraju u bilo kom okruženju, da li je u pitanju porodica ili novi ljudi. Planiramo da pokrenemo Kickstarter kampanju u prvom kvartalu sledeće godine. Radimo intenzivnije na marketing strategiji dok uporno radimo i na sajtu.

Nordeus Hub: Kako planirate da počnete sa marketingom? Kakav vam je plan za marketing i pablišing?

Dušan: Imamo osobu koja će se baviti društvenim mrežama koja je Final Challenge entuzijasta. Ona će se baviti svakodnevnim planiranjem promotivnih objava. Planiramo i da nađemo influensere sa kojima bismo mogli da radimo, koji imaju ciljnu grupu koja se poklapa sa našom. Želimo da dovedemo ljude iz te grupe na sajt, i na neki načlin ih podstaknemo da, uvidom u samu igru i iskustva drugih igrača, oni kojima se svidi Final Challenge ostave svoj kontakt, te da nam to bude osnovna grupa kojoj ćemo slati upite za Kickstarter kampanju.

Razmišljali smo da odemo kod nekog pablišera, ali tek posle Kickstarter kampanje. Nama je naša sloboda i nezavisnost u radu jako draga i bitna, i mislim to nam omogućava da pravimo stvari koje mi želimo.

Nordeus Hub: Kako ste saznali za Nordeus Hub?

Dušan: Jedan gospodin, zove se Miloš Paunović, meni veliki gospodin, nas je pustio u Nordeus Hub da probamo igru sa njegovim kolegama. Došli smo na testiranje, da pokažemo svoj proizvod. Onda se desio gotovo magični moment u kojem su ljudi prepoznali da je igra dobra, i Miloš nas je pitao da li bismo želeli da budemo deo Booster programa. I mi smo, naravno, pristali. Tako je počela saradnja sa Hub-om

Nordeus Hub: Na koji način vam Hub pomaže?

Dušan: Super nam je. Mi imamo malo drugačije zahteve od ostalih timova. Većina timova rade PC ili mobile igre. Nama ne treba toliko da sedimo i radimo, ali nam prostor dosta znači kada se bavimo produkcijom ili kada imamo brainstorm sesije. I druga stvar, kada dovedeš nekoga s kim pregovaraš o poslovnoj ideji, bolje je da sediš u Nordeusu nego u kafani.  

Radionice koje Nordeus Hub organizuje su isto genijalne i dovode “big deal” ljude koji pričaju o gejm dizajnu i developmentu i raznim stvarima. User experience, video editing...to nama dosta znači. Te ljude ne možes da nađes tek tako i ne mozes da platiš, a imaš ih ovde kao na neki način “polu-kolege” koji su uvek spremni da pomognu, što je nama isto velika stvar.

Nordeus Hub: Šta mislite o sprskoj gejming sceni?

Dušan: Ima dosta kul ljudi. Sad je izašao i SGA izveštaj koji pokazuje baš dobre projekcije za srpsku gejming scenu. Dosta naših studija rade na velikim projektima, evo sad u 3 Lateral-u rade na Hellblade 2.
Postoje neke indikacije i aktivni napori da se ekosistem napravi, da budemo uspešniji. Kad slušate priče o našim gejm kompanijama, koji rade u bilo kojoj sferi igara, sve je to pre par godina počelo u nekim garažama i sad su to neke firme. To je neko ostrvce i polako se pravi ekosistem.

Nordeus Hub: Kako vidite Kerber studio u budućnosti?

Dušan: Prvi korak je uspešna Kickstarter kampanja, vrlo uspešna, koja će nam dati vetar u leđa da nastavimo, i odradimo prvu verziju igre. Hteli bismo da se postavimo kao drugačiji studio, koji pravi drugačiju vrstu igara, u sopstvenom stilu.

David: Potpuno smo otvoreni za sve mogućnosti koje će se naći ispred nas. Ako se naš tim bude povećao i bude tu još ljudi sa drugačijim veštinama, imaćemo veće mogućnosti da radimo nešto što nije samo igra sa kartama, nego i nešto obimnije. Mi bismo voleli da svaki naš naredni projekat bude kompleksniji u odnosu na prethodni.