Kako tvoje odluke utiču na ishod igre u ovom postapokaliptičnom stimpank svetu? Odgovor ima Jovan iz Moonburnt Studija.

Nekoliko meseci nakon što je Beograd dobio prvi coworking prostor u regionu posvećen gejming industriji, Nordeus Hub je otvorio vrata za četrdeset polaznika prvog Booster programa.

U trećem u seriji razgovora kojima ćemo predstaviti polaznike programa, pričali smo sa Jovanom iz Moonburnt studija koji radi na point and klik avanturi smeštenoj u postapokalpitičnom stimpank svetu.

Nordeus Hub: Reci mi nešto više o sebi, odakle si, čime se baviš, koliko dugo radiš na igrama?

Odrastao sam i živim u Beogradu, od ranog detinjstva se bavim muzikom, a osim raznih muzičkih škola koje sam pohađao, diplomirao sam filozofiju. Osim od gejm dizajna, poslednjih godina izdržavam se uglavnom frilensujući (muzička produkcija, grafički dizajn, kopirajting).

Nordeus Hub: Kako si počeo da radiš u gejming industriji? Kako si rešio da počneš da praviš igru?

U game dev vode ušao sam 2013. godine kada sam sa dvoje prijatelja (Jelena Miletić i Ivan Selimbegović) u svrhe učešća u artist residensi programu Multimadeira započeo projekat čiji je radni naziv bio "Beyond the Apocalypse". Prvobitna ideja je bila da ovaj projekat završimo za pet nedelja, ali je on vremenom rastao, i rastao... i rastao. Sve dok nije narastao u COLUMNAE: A Past Under Construction, na kome i dan danas radim kao član Moonburnt Studija.

Nordeus Hub: Reci mi malo više o igri, o čemu se radi, za koga je namenjena, u kom stadijumu produkcije je, za koju platformu?

COLUMANAE: A Past Under Construction je narativna nelinearna point and klik avantura smeštena u postapokalpitičnom steampunk svetu u kome je usled zagađenja vazduha život na površini zemlje postao nemoguć. Poglavlja igre se ne igraju hronološkim redosledom, što uz nelinearnost igre dovodi do retrokauzalnosti - situacije gde oduke igrača ne menjaju samo sadržinu poglavlja smeštenih u budućnost, već i još neodigranih poglavlja smeštenih u prošlost. COLUMNAE je namenjena strpljivim igračima koji vole da čitaju, rešavaju kompleksne zagonetke, otkrivaju zamršene sudbine likova, i razmatraju svima već poznate društveno-političke situacije koje će u ovom svetu zateći. COLUMNAE trenutno razvijamo za Windows, Linux, Mac, i trenutno smo u poznoj fazi produkcije.

Nordeus Hub: Kako želiš da se ljudi osećaju kada igraju tvoju igru?

Želim da se osećaju uronjenima u svet, da njihove odluke značajno utiču na razvoj priče u kojoj učestvuju.

Nordeus Hub: Odakle ti ideja za ovu igru? Kako je do sada izgledao dev proces?

U prvom periodu, Jelena Miletić, Ivan Selimbegović i ja smo zajedno osmišljavali segmente priče, gejmpleja, i izgleda igre. Tek nakon nekog vremena potpuno smo podelili dužnosti te sam ja preuzeo razvijanje sveta, smišljanje zagonetki i pisanje dijaloga, a Jelena celokupnu vizuelnu oblast. Nakon par godina, Bojan Franci Brankov je zamenio Selimbegovića na poziciji programera. Neko vreme smo radili na igri part tajm, a u avgustu 2016. smo postali prva video igra iz Srbije sa uspešno završenom Kikstarter kampanjom, na kojoj nas je preko hiljadu ljudi podržalo skupivši više od 40.000€. Od tada se rad na igri značajno intenzivira, a u poslednje vreme, kako se razvoj bliži kraju, u fazi smo traženja dodatnih finansija radi proširivanja tima.

Rani koncept art igre

Nordeus Hub: Koji su ti dalji planovi za igru? Što se tiče pablišinga, kada će igra biti lajv?

Trenutno pregovaramo sa nekoliko izdavača, te još nema tačno određenog datuma kada će igra izaći, ali nadamo se drugoj polovini 2020. godine.

Nordeus Hub: Šta je sledeće za tebe posle ove igre?

Puno toga zavisi od toga kako COLUMNAE bude prihvaćena od strane publike, kao i koliko bude finansijski uspešna. Ukoliko to bude moguće, voleo bih da nastavim da se bavim nezavisnim razvojem igara.

Nordeus Hub: Kako si saznao za Nordeus Hub i kako ti je pomogao u procesu pravljenja igre?

Saznao sam za Nordeus Hub od prijatelja, u neobaveznom razgovoru, a najviše me je privukla mogućnost da posle godina rada od kuće najzad imam nekakvo "radno mesto", što mi je pomoglo da razdvojim "slobodno" od "radnog" vremena. Najveća direktna pomoć koju sam dobio tokom ovih nekoliko meseci u Hubu definitivno su konsultacije sa Geretom Arkulosom, menadžerom komunikacija iz Nordeusa, povodom sastavljanja pič mejla namenjenog izdavačima.

Nordeus Hub: Jel si upoznao nekog od Habera?

Jesam, a neke sam već i znao od ranije. Za sada nismo dogovorili nekakvu konkretniju saradnju, ali nikad se ne zna.

Nordeus Hub: Koje je tvoje mišljenje o stanju gejming industrije u Srbiji i okruženju? Omiljeni projekti?

Nezavisnih, malih studija kao što je Moonburnt ima puno, ali kao i u svakoj industriji, pojedinci koji ne žele da postanu zupčanik u većim sistemima (tj. već oformljenim i uspešnim kompanijama) imaju drastično smanjene šanse za pronalaženje investicija ili pomoći države. Ovakva situacija naravno nije ograničena na gejming industriju. Što se tiče domaćih projekata kojima se radujem, izdvojio bih novi (još neimenovani) projekat koga razvija Emotion Spark Studio.

Nordeus Hub: Gde vidiš gejming industriju u budućnosti?

Kao što su gejm dev kompanije nedavno počele da se ubrzanim tempom organizuju i udružuju kako bi efikasnije zastupale svoje interese, voleo bih da uskoro vidim i inicijative (sindikalne ili drugačije prirode) koje bi bile usmerene na borbu za očuvanje i unapređivanje prava radnika u gejming industriji. Krunč time i nesigurnost radnih mesta su samo neki od problema sa kojima se mnogi zaposleni u ovoj oblasti susreću, i svima zajedno bi trebalo da nam bude cilj da se neprestano radi na što bržem poboljšavanju njihovog položaja.